Wednesday, May 25, 2011

kecewa.

semalam saya menangis di dalam perpustakaan sekolah saya kerana kecewa dengan beberapa murid kelas belakang saya kerana tidak menghormati saya. walaupun saya tahu mereka telah dikategorikan sebagai murid yang tidak boleh diperbaiki sahsiah kerana rekod2 kejahatan seperti melubangkan kepala kawan sendiri dan membuli murid lain dengan memukul dan meminta wang , tetapi saya tetap berusaha untuk menarik minat mereka untuk belajar. tetapi, saya tidak boleh lagi bersabar semalam kerana mereka telah bercakap dengan nada yang tidak sopan dengan saya kerana tidak mahu membuat kerja yang diberikan kerana mereka tidak minat belajar kerana mak bapak mereka tidak kisah mereka tidak pandai.

saya rasa seperti saya bukan guru yang baik kerana perasaan untuk tidak melihat muka mereka sangat menebal sekarang.

3 comments:

nadia alias said...

sabarla ngah..

takpe. guru yang baik, pasti akan ker syurga.

its quite kruk kruk, but true..

dont be sad

Anonymous said...

welp... hard to help but sometimes patience pays. maybe someday when those students turn out good, no words can describe that feeling. hopefully one day... yang penting buat muka garang sket. tgk gambar singa betina byk2. then practice depan chermin. huhu

mizi

Anonymous said...

biasakan dgn semua tue...it process of learning...kalau xleh jugak erm belajar2 jadi superwomen sikit hahahahaha

cr9