Wednesday, April 27, 2011

single dan boleh mingle.

kadang2 rasa awkward sebab dingorat oleh students sendiri. aku rasa derang tak tahu pun apa yang mereka sedang lakukan, tetapi, kadang2 comel sbb derang budak kecik lagi. apa yang kau tahu tentang cinta, budak?

'teacher, saya dah tahu boyfriend teacher siapa'
'siapa?'
'haziq dr kelas 3 jaya tu'
'erk. mana kamu tahu ni? pandai je'
'dialah btgtau satu sekolah'
'korang ni, kecik2 lagi dah pandai'

memang haziq pernah menyatakan hasratnya melalui surat yang berakhir dengan 'i love u, teacher', tapi, aku ingat sbb dah nak hari guru. huhu. pelik. terlalu muda dah tahu nak ada pasangan sendiri. yang peliknya lagi, setiap kali aku bertembung dengan haziq di luar kelas, dia akan tersipu2 malu. aku yang rasa pelik. like, seriously?

tapi, kan, aku single. bolehlah mingle. tapi, dengan budak year 3. boleh?

huhu. deranglah penawar duka aku kat sekolah. kalau takde budak2 tu, mesti tertekan bekerja jadi guru nih. cumanya, kalau dah besar, dia ingat balik, mesti dia nak bunuh diri.

2 comments:

Unknown said...

aku yang baca ni pun nak bunuh diri.. inikan lagi budak kecik darjah 3.

u'r 24. budak tu 10. 14 years apart dowh. tunggu budak tu 18, kamu 38. mana tahu masih 'i love you, teacher'.

budak budak zaman sekarang. like, seriously?

The Z A M said...

There is always an adult in every child. Ehem. lol.