Wednesday, March 30, 2011

kereta berlubang.

langgar lari oleh makcik pakai tudung labuh hitam tak pakai helmet n takde plat nombor kat motor dia, menyebabkan kereta saya calar dan berlubang di bumper belakang.

tempat kejadian: di hadapan SK Rantau Panjang (kwsn kampung)
masa: 12.40 ish.
suspek: makcik pakai tudung labuh warna hitam tak pakai helmet
kenderaan suspek : honda cup lama yang takde no plat
saksi : ramai org nak mati jerit2 suapaya makcik tu berhenti tapi tak berhenti.
kecederaan : saya tiada kecederaan, tetapi, kereta saya calar dan berlubang. makcik tu jatuh dan terus bangun lari.
sebab: tak tahu. kereta saya berhenti dekat simpang jalan untuk memberi laluan kepada org dari sebelah kiri melintas dan saya terdengar bunyi kuat org melanggar saya dari belakang.
tindakan : berdoa agar tuhan membalas perbuatan makcik tu - kalau takde duit nak bayar atau takde lesen motor, stop jelah cakap sorry. ni terus lari.

org ramai tanya ' cikgu, macamana ni?'

saya jawab "takde rezeki. nak buat macam mana"

5 comments:

pika pikah said...

lorh, ain pn acccident jugak syefah. tp dia sbb tayar msuk longkang je, no 2nd party involved.

thank God you're okay.takpe nnt Tuhan balas la apa yg makcik tu buat. and about the car, nk buat camne kan. banyak2 sabar ye...

jayge said...

hebat lah makcik tudung hitam.hahahaha

sabrina said...

makcik len kali xyah nk pkai tudung labuh. pikin malu org islam je. pls carry the image u bring appropriately. Bodoh!!!
thk god ur ok syeri. lain kali u nampak die leh langgar blik. hehe

nadia alias said...

makcik pakai tudung labuh warna hitam tak pakai helmet. mcm ultramen versi alim tapi jahat. mcmana tu?

sabar. tak de rezeki. duet gaji, habis jela.. kita dah kirakan hari tu.. haha. sabar noks.

nirzehrun said...

haha.terbaik lah nad.'ultramen yg alim tp versi jahat!' hahaha