Monday, August 10, 2009

janji aku.

aku bangun hari ini.bertekad.semalam takkan sama seperti hari - hari yang mendatang.kerana semalam itu perit sakitnya.kalau kau rasa apa yang ku rasa.pasti kau tahu sakitnya. melainkan kau sendiri enggan memahaminya.

aku tak mengerti mengapa ada manusia seperti kau.cukup tak berhati perut.mungkin kau juga rasa aku yang bersalah.makanya, mengapa tidak kau katakan?.berbincang,pasti ada jalan penyelesaiannya.seperti yang selalu aku katakan "kalau nak pasti ada cara".perlukah aku yang memulakan?sekiranya itu,mungkin kau perlu berikan lambang kejantanan kau pada aku.

kau bercakap mengenai ego. kau tahukah maksudnya?. kau rasa kau sudah cukup memahami pabila kau mahu mengajarnya kepada yang lain? mungkin kau terlupa, semua manusia tidak sempurna.mungkin kau pula yang perlu diajar tentangnya.

kau jangan ingat yang bila aku katakan aku suka pada kau, aku sanggup dihina asalkan kau berikan cinta kau itu. kalau inilah rasanya cinta, maka, aku tak mahukannya lagi. lebih baik sendiri. sekurang-kurangnya aku tahu, diri aku masih di atas, tak seperti kau.

aku ingat, kau berbeza dari mereka. tapi, aku salah. kau sama sahaja seperti manusia-manusia lain yang kau sendiri cerca.

bila kau lakukan sebegitu padaku, jangan ingat kau boleh hidup senang.
tunggu balasan aku.
aku doakan.
sampai hujung hidup aku.

2 comments:

nadia alias said...

tunggu balasan aku.

wow.

ngah.

nirzehrun said...

wow jugak.

don't mess with tghe bursa.hahaha